Veelgestelde vragen

Ik wil een rit boeken

Hoe boek ik een rit?

Vul op de pagina bij “Waar wil je heen” bij “Van adres met straatnummer” en “Naar adres met straatnummer” de juiste locaties in. Vink “Extra adres” aan om aan te geven hoeveel tussenstops u wilt toevoegen. Klik hierna op “Bereken mijn ritprijs” zodra deze verschijnt.

Je kunt een taxi boeken naar alle locaties in Nederland en luchthavens in Belgie en Duitsland.

Waar zie ik de ritprijs?

Vul de “Van adres met straatnummer” en “Naar adres met straatnummer” gegevens in. Klik vervolgens op “Bereken mijn ritprijs” en de ritprijzen van de verschillende soorten vervoer zal vanzelf in beeld verschijnen. De aangeboden ritprijzen kunnen nog oplopen wanneer u de optie “Retour” aanvinkt. Hierna kunt u kiezen van welk soort vervoer u gebruik wilt maken, dit kan afhangen van het aantal personen waarmee u vervoert wilt worden.

Hoe lang van tevoren kan ik een rit boeken?

U kunt tot 12 uur voor uw gewilde ophaaltijd een rit boeken. Wilt u korter voor de gewenste ophaaltijd boeken dan verzoeken wij u om telefonisch contact met ons op te nemen op 036 – 23 404 23. Ritten langer dan 24 uur van tevoren kunnen altijd geboekt worden.

Kan ik ook telefonisch boeken?

Wij verzoeken u om uw rit online te boeken. Het is om diverse redenen voor ons niet altijd mogelijk dit telefonisch te doen. Tevens zijn wij niet aansprakelijk voor eventueel onstane fouten tijdens een telefonische gedane boeking.

Kan ik ook opgehaald worden op de luchthaven?

Absoluut! Let op dat u de tijd aangeeft waarop de vlucht volgens uw vliegticket land. Wij houden u via het vluchtnummer in de gaten.

Zijn huisdieren of andere speciale bagage mogelijk om mee te nemen?

Ja dit is mogelijk! In het boekingsformulier komt u vanzelf de optie “Afwijkende bagage”tgen. Als u dit aanvinkt dan krijgt u verschillende opties. Voor het vervoeren van een huisdier dient u zelf voor een bench te zorgen.

Ik heb een rit geboekt

Krijg ik een bevestiging van mijn geboekte rit?

U ontvangt direct na de boeking een voorlopige bevestiging van u geboekte taxirit op het door u aangegeven e-mailadres. Binnen 1 uur na deze e-mail ontvangt u een tweede e-mail van onze planning met daarin de definitieve bevestiging.

Ik heb geen e-mail(s) ontvangen, wat moet ik doen?

Als u geen e-mail heeft ontvangen, kijk dan eerst even in uw spamfolder. Zit de e-mail daar niet in, neem dan even contact op met de planning via 036 – 23 404 -23.

Kan ik een rit wijzigen of annuleren?

U kunt uw geboekte rit tot 12 uur voor aanvang van de rit, kostenloos annuleren. Wilt u korter dan 12 uur een annulering doen, dan heeft u geen recht op restitutie.

Een wijziging in datum en-of tijd kan tot 24 uur voor aanvang van de rit.

Waar tref ik de chauffeur als een rit vanaf de luchthaven heb geboekt?

Zodra u geland bent krijgt van onze chauffeur een sms en/of een whatsapp op het door u opgegeven mobiele telefoonnummer. Mocht de chauffeur hierop geen reactie krijgen dan neemt hij telefonisch contact met u op. Krijgt u helemaal geen contact met de chauffeur, neem dan contact op via 036 – 23 404 23.

Ik ben te laat voor mijn taxirit. Wat moet ik doen?

Het kan een keer gebeuren dat u te laat bent voor uw taxirit. De chauffeur blijft tot 10 minuten na het geboekte tijdstip op u wachten.

Mijn vliegtuig is vertraagd, wat nu?

Wij houden uw aankomsttijd op de luchthaven in de gaten en passen onze planning hierop aan. Het kan in sommige gevallen wel iets meer wachttijd opleveren maar onze ervaring leert ons dat dit zelden voor komt.

Betalen

Op welke manier kan ik mijn geboekte rit betalen?

Dit kan op verschillende manieren, dit kunt u ook aangeven in het boekingsformulier.

  1. Na afloop van de taxirit.
    Dit kan met contact geld of een pinbetaling (ook creditcard of ApplePay)
  2. Online tijdens de boeking met iDEAL
  3. Online tijdens de boeking met creditcard
Mijn betaling online is mislukt, wat moet ik doen?

Wij zien in de boeking of een betaling gelukt is of niet. Afhankelijk van het tijdstip van de boeking, zullen wij contact met u proberen op te nemen om tot een oplossing te komen.

Wanneer krijg ik mijn geld terug als ik de rit annuleer?

De klant krijgt het betaalde geldbedrag, verminderd met eventuele transactiekosten, binnen 48 uur teruggestort. Dit geldt alleen als de klant meer dan 12 uur voor geboekte rit heeft geannuleerd.

Ik wil graag een factuur van mij rit, kan dat?

U krijgt altijd een factuur van uw geboekte rit. Het factuur wordt binnen 24 uur nadat de rit is uitgevoerd, per e-mail toegestuurd.

Coronacrisis

Hoeveel mensen mogen er in een taxi??

Vanaf 1 juli 2020 is het geoorlooft om van alle zitplaatsen in een taxi weer gebruik te maken. Dit houdt in: een reguliere taxi mag 4 personen en een taxibus mag 8 personen vervoeren. Hier is wel een protocol aan verbonden, zie de volgende vraag voor verdere informatie.

Moet ik een mondkapje dragen in de taxi?

Vanaf 1 juli 2020 gelden voor mondkapjes de volgende regels voor alle particuliere en zakelijke taxiritten in Nederland. Deze regels gelden dus ook voor alle boekingen gedaan op taxivervoeralmere.nl.

  • Indien er geen 1,5 meter afstand mogelijk is tot de chauffeur of je medepassagiers, dien je als reiziger een niet-medisch mondkapje te dragen. De chauffeur draagt een chirurgisch mondkapje als afstand houden niet mogelijk is.
  • Als er een afscheiding aanwezig is tussen de voor- en de achterbank en je zit als passagier op de achterbank, is een mondkapje voor de chauffeur niet verplicht. Als er hierbij meer dan 1,5 meter afstand is ten opzichte van je medepassagiers, zijn mondkapjes voor de passagier ook niet verplicht.
  • Als de passagiers allemaal tot hetzelfde huishouden behoren en er is een afscheiding aangebracht in de auto en iedereen zit op de achterbank, dan is een niet mondkapje verplicht.
  • Kinderen tot en met 12 jaar hoeven sowieso geen mondkapje te dragen in de taxi.
Waar kan ik de protocollen voor het vervoeren van personen vinden?

De protocollen omtrent veilig vervoer tijdens de corona-maatregelen worden regelmatig geactualiseerd. De meest recente versie vind je op de website van het KNV (Koninklijk Nederlands Vervoer). Zowel onze vervoerders als onze passagiers zijn verplicht zich aan deze protocollen te houden.

Overige vragen

Mijn vraag staat er niet tussen, wat kan ik doen?

Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op.